Köpvillkor

Gör så här för att handla på hemsidan:

1. Välj fliken "Produkter" och leta rätt på den önskade produkten.
2. Gå in på produktsidan för önskad produkt och klicka på länken "Lägg i kundvagn".
3. Kassan visas.
4. Upprepa från punkt 1 om fler produkter ska läggas i kundvagnen.
5. Fyll i namn och adress.
6. Välj betalningsmetod, Swish eller faktura (endast företag), genom att klicka på radioknappen.
7. Klicka på länken "Skicka beställning".
8. Om Swish har valts som betalningsmetod följer du instruktionerna om att slutföra betalningen via Swish-appen i mobiltelefonen.

Vem köper du ifrån?

Om du handlar på denna sida så köper du varor av:

Polar Print Försäljning AB, organisationsnummer 553622-3360

Adress
Tåggatan 4
973 31 Luleå

Telefon
Telefon 010-470 99 00

E-post
info@polarprint.se

Vi svarar på telefon vardagar från 08.00 till 17.00 (lunch 12.00 – 13.00).

Priser

Alla priser finns angivna inklusive och exklusive moms för varje enskild produkt.
Förutom frakt tillkommer inga kostnader på de på hemsidan angivna priserna. Betalas beställningen via Swish från hemsidan så tillkommer ingen fraktkostnad utan det pris som visas i varukorgen är den summa som verkligen debiteras.
Vi reserverar oss mot prisförändringar på grund av onormalt stora förändringar i valutaläget eller inköpspriser. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel.

Betalningssätt

Det finns två alternativ till betalning vid köp från hemsidan, Swish eller via faktura (endast för företag). Vid betalning med Swish tillkommer ingen fraktavgift.

Reklamation/retur

Om kvaliteten på levererad vara är felaktig i något hänseende önskar vi bli kontaktade snarast så vi kan se till så att felet rättas till. Kontakta Polar Print via telefon (010-470 99 00) eller via e-post (info@polarprint.se).
Vid de fall där en vara byts ut åligger det köparen att returnera den till oss. En retur som uppstår på grund av en reklamation bekostas av Polar Print (en betald fraktsedel skickas). Vi betalar inte returfrakt om varan skickas till oss på annat sätt. Skicka inga varor i retur utan att först ha kontaktat oss och fått reklamationen godkänd. Vi förbehåller oss rätten att avgöra om en vara ska ersättas eller repareras.

Ångra köp

Det går alltid att ångra ett köp gjort på vår hemsida inom 14 dagar från att varan mottagits. Skicka tillbaks produkten i oanvänt och oskadat skick, packad i originalkartong. Vi är tacksamma för att få veta anledningen till att köpet ångrades, men det är inget krav att ange skäl för ångrat köp. Varorna återbetalas på samma sätt som de betalades om inte annat sätt tydligt angetts. Hela beloppet, inkl frakt återbetalas, dock betalas inte returfrakten.

Garanti

Polar Print erbjuder privatpersoner ett års garanti om inte annat anges. För batterier erbjuder vi 6 månaders garanti. Enligt konsumentköplagen har du som privatperson 3 års reklamationsfrist på nya produkter. För att ett fel skall räknas som reklamation år två till år tre skall det vara ursprungligt, dvs att det ska ha funnits i produkten vid leverans. Bevisbördan avseende ursprungsfel under år 2 åligger Polar Print medan bevisbördan under år 3 åligger kunden.
För företagskund gäller ett års garanti och ALOS 05 om inte annat anges eller avtalats.
Till toppen